Sunday 25 September 2011

Bila Dah Hilang , Baru Tahu Menghargai.







Salam Ahad Para Para Sakura Semua.
Hujan Sedang Membasah Bumi Di Sini
Desir Angin Masih Kedengaran Di Anak Telinga.
Teringat Sebuah Cerita Yang Mungkin Patut Dilayan Tatkala Ini.
Hujan Masih Turun..Tanpa Pernah Hirau Apa Yg Dibasahi



Suatu Masa Dulu..Bukan Di Zaman Purba Pasti Nya.

Sedua Purnama Lalu..

Seorang Insan Yang Telah Lama Bertaut Di Hati Gadis.
Ya. Gadis Itu Bahagia Bersama Nya.
Tanpa Pernah Membuatnya Menangis
Apatah Lagi Menyingung Perasaannya.
Apa Sahaja.Ketawa Itu Pastinya Beiringan
Tiada Kata Sayang . Cinta . Atau Kasih
Kite ! Kamu ! Saya ! Awak Itu Jarang Terpanggil..
Dengan Pelat Perak Yang Sangat Pekat...
Berbuat Gadis Sentiasa Berasa Aman Selesa
Bersama Nya Dengan Jenaka Tak Pernah Membuat
Si Gadis Bermuram Durja

Ipoh
Hebat Ipoh Ini. Macam Macam Pon Ade.
Kehidupan Gadis Dan Encik Sayang.
Keduanya Berkerja Di Waktu Siang Hari..
Dan Ipoh Selalunya Hujan Bila Malam..
Semestinya Malam Juga Lah Menjadi Masa Untuk
Keluangan Masa Bersama


Si Gadis ::

"Hey Kamu,Sy Nak G Tgk Wayang,Citer Hantu Bonceng,Nk Tgk.Nk Tgk Nk Tgk..Hari Ni Jgak!"

"Kamu Syg,Jom P Makan Kat Dataran Nakk..? Lapaq Char Kuey Tiaw Plak"

"Kamu,Napa Ramai Org Lepak Padang Ipoh? Best Ke ? Jom Lepak Malam Nie?

"Kamu,Mcd Kuar Set Dinner Yang Lam Kotak 2..Comel Gila.Jom P Try ?

"Kamu,Nak Cari Selendang . Kat Gm .Malam Ni.Kamu Teman La Ok ?"

"Kamu,Banyak Masa Lagi Nieh. Movie Start Pukul 6. Kita P Lepak Secret Recipe 2 Jam. Pastu 2 Jam Lagi Kita Duduk Kfc Pulak . Heeeeee"

"Kamu,Nak Cari Kasut Kat Gerbang Malam . Jom? "

"Kamu, ...."

"Kamu, ...."

"Kamu, ...."

"Kamu, ...." Itu ....

"Kamu, ...." Ini ....





Sekarang 'Kamu' Dah Takde, Sigadis Tahu 'Kamu' Bukan Memutuskan Hubungan Atau
Meninggalkannya . 

'Kamu' Kini Jauh..

'Kamu' Terpanggil Untuk Latihan. 6 Purnama. 


Untuk Si Gadis..
Hati Siapa Yang Tak Runtuh , Hati Siapa Yang Bersedia
Bila Masa Yang Tinggal Hanya Kurang Seminggu Untuk Bersama.

"Kalau Rindu Nanti Macam Mana?" - Gadis.
"Kamu Jgn Ckp Pasal Rindu,Sy Lagi Rindu Kat Kamu Nanti, Tahu ?" - 'Kamu"




Bisik Si Gadis ::


'Kamu'
Tahu Tak ?

Sapa Nak Teman Saya Makan Kat Dataran Sambil Tengok Tb Kat Dataran  2?
Takde Sape..Dan Saya Memang Tak Pergi Dah Sekarang.

Sapa Nak Teman Saya Lepak Kat Tengah Tengah Padang Ipoh  Dan Duduk Tempat Paling Atas Kat Tempat Penonton  Sambil Tepis Tepis Nyamuk?
Takde Sape..Dan Saya Memang Tak Pergi Dah Sekarang.

Sapa Nak Teman Saya Buat Keje Gila Makan  Sepuas Puasnya Mcd Family Box ?
Takde Sape..Dan Saya Memang Tak Buat Dah Sekarang.

Sapa Nak Teman Saya P Gm Semata Mata Nak Beli Sehelai Selendang Je?
Takde Sape..Hanya “Kamu”

Sapa Nak Teman Saya Buat Keje Gila Makan Secret Recipe , Direct Kfc Pulak…Sebab Tak Tahu Nak Lepak Mana Dah Sementara Tunggu Movie.
Takde Sape,Kerana Hanya “Kamu” Yang Larat Melayan Kerenah Saya.

Bahu Sapa Yang Saya Nak Tumpang Masa Cuba Kasut Kat Gerbang Malam?
Xde Sapa..Hanya Kamu Yang Setia Melayan.Apa Sahaja..



“Kamu”

Maafkan Saya Pada Awal Nya Hubungan Ini Bersemi Semula Saya Meragui “Kamu” Dan Tidak Mengendahkan “Kamu” Sehingga “Kamu’ Terusik Seketika Dahulu.

Maafkan Saya  Membuat “Kamu” Bersusah Payah Datang Dari Jauh Saban Minggu.

Maafkan Saya Buat “Kamu” Menunggu Setiap Kali Berjumpa..Lebih Lebih Lagi Bila “Kamu” Tunggu Kt Tembok Tepi Longkang Kat Mcd Aritu. :(

“Kamu”
Maafkan Saya Untuk Perkara Terbesar Saya Buat Untuk Kali Terakhir Sebelum Kamu Berangkat Kesana.

Saya Mungkir Janji Untuk Berjumpa Kamu Sedangkan Saya Tahu Hanya Itu Lah Kali Terakhir Untuk Kita Berjumpa.

Walau Saya Tahu Kamu Sangat Bersungguh Sungguh Untuk Turun Ke Ipoh.
Walau Saya Tahu Kamu Tak Punya Banyak Masa Lagi Dah.

 Ye. Saya Salah . 

Dan Saat Itu “Kamu” Kecewa Dengan Saya.
Maafkan Saya “Kamu”.



*********************************************************************
Ya , Gadis Ini Sedang Keciwa Dengan Hebatnya Sekarang.

*********************************************************************


Sedang gadis membelek belek dompet gelap nipis nya itu,,
Terselit 2 token mainan . .
Entah kenapa sebak meresap hati . .
Walhal ia hanya token .

“kamu,main game nie lepas abeh movie lah,nak start dah nie..”

*habis movie

“kamu,next time kite kuar, kite men la game nieh..dah lewat ni,sian kamu tu nak balik tengah tengah malam jap g,dah la jauh”

Dan token itu sehingga kini masih tersimpan oleh si gadis.
Masih ingatkah kamu kepada aku selepas 6 bulan kelak.
Selepas aku mengecewakan kamu.

*********************************************************************
Antara depan mata dan setelah kejauhan….
Mungkin benar kata orang..bila dah takde,baru nak menghargai.








Like My Blog Fanpage

No comments: